Friday, November 30, 2012

Fews more day

Assalamuaalikum kepada pembaca blog yang dikasihi sekalian.Cukup lama saya tidak membebel disini yea.Well busy dengan beberapa tugas dan tanggungjawab penting.
Lagi 2minggu nak LJM..lagi seminggu nak bertunang..
what??bertunang??....omg!!!!!.Semua tak sangka aku akan bertunang dengan cepat.
aku cuma tersenyum bila ada orang cakap tak sangka nye kau nak bertunang.
aku pun tak sangka aku akan bertunang dengan jejaka berumur 27 tahun yang baik hati,penyabar dan bersifat kebapaan betul..owhh lupa,dia sangat garang actually.
Lebih garang dia daripada aku.aku cukup pening sebenarnya dengan preparation untuk tunang dengan LJM lagi..beban untuk aku.Dah lama stay di bandar penawar yang superr boring ni buatkan aku dah tak boleh nak study lama2 sangat sampai 2-3 jam..1/2 je dah cukup.Lama-lama sangat otak aku dah stuck dan tak cukup oxygen.


Well,untuk LJM adalah harapan terbesar dalam hidup aku.Cukuplah sekali saja aku duduk dengan serius kat meja exam nanti.Jawap soalan2 yang akan buat aku cukup pening + bosan.Tak pe la kalau lambat dapat kerja yang betul-betul puas hati,tapi janganlah aku duduk untuk kalai kedua di meja exam tuuu...  :(
Aku lulus LJM adalah hadiah untuk parents aku.then kerja,balas budi diowg.Belikan rumah paling penting,beli perabot baru untuk diowg,beli ice box baru untuk diowg (yg besar punye!!!).Owhhh LJM u make me fuckinggg crazy!!!..stop talking about LJM.

Sangat excited untuk bertunang.semua benda aku siapkan sendiri.Tapi aku berdebar-debar juga.errmm semua perasaan ada taw.
Beli kain pelamin sendiri,buat sendiri.Tempah baju tunang sendiri.Maklum la aku tak ada akak,so everything i do it myself.It's ok..Parents just siapkan makanan untuk tetamu yang datang,siapkan balai,call tok imam untuk bacakan doa selamat dan kawan ayah pakcik sahak yang akan berucap nanti.


Baju tunang colour hijau pastel.Tudung aku pilih match dengan soft pink.Malas dah nak fikir colour apa.lantak la match ke tak.yang penting tutup aurat..lallalalalaa.aku tempah khas from Orkid bridal.Nama owner kak azmah.dia boleh buat apa sahaja design yang u all nak.tapi tak la 100% sama macam yang u all nak..tapi cukup puas hati.Harga pun ikut bajt u all (harap maklum kalau u all nak baju tunang/nikah u all selesa,material pun nak kena paling selesa.so faham2 la yea.kain sekarang mahal,xpe janji u all selesa kan)
Untuk tudung plak tak salah u all beli on9,harga on9 dengan kat luar is same ok.hanya kena bayr postage je.Moreover,on9 shop banyak designer muda yang boleh design tudung yang u all nak..tambah beading la,ada lace la..ada rama2 la..macam2 la..harga pun dalam RM70 ke atas..ok la tu kan..tak perlu beli yang sampai beratus-ratus hanya untuk sehelai tudung untuk tunang/nikah.Aku ada tips untuk u all..


1.Tempah baju tunang ikut kemampuan dan pilih design yang u all boleh recycle.i mean boleh pakai ulang-ulang untuk datang wedding ke,dinner,or majlis apa2 je.

2.Pilih tudung pun yang tak perlu la nak blink22 tu over gila kalah datin.Actually u all akan nampak lebih cantik kalau tudung tu tak over blink2,just simple shawls but look nice,simple is nice ok!!..

3.Pilih betul2 design baju tunang/nikah ikut body u all..dah tau punggung tu lebar (mcm aku)..jangan la dokk pilih yang ketat kat punggung or pilih yang mcm ala2 kurung kedahh..haaa,lagi nampak gemokkk la mcm tu.

4.Pilih colour yang betul2 u all nak.Jangan sebab colour A tak de,then u all dengan rasa serba salah pilih colour yang u all mmg mcm tak puas hati.nanti tak ada rasa happy masa majlis.

5.Pastikan u all 3-5 kali confirm kan betul2 dengan yang buat baju u ll dari segi material,colour,design,size..semua la..supaya u all puas hati...yeahhhhh!!!


Ok..ni la yang dapat aku bagi tau.aku ni memamg cerewet bab baju2 ni..kalau boleh aku nak suruh bakal laki aku pakai baju melayu.tapi dia cakap....

"panas la yunk pakai baju melayu.pakai tshirt je la..dalam hati cakap dengan penuh rasa aginnnn..
what??berani abg nak pkai selekeh2 masa special day kita nnti..errmmm!!
Tapi depan dia cakap dengan senyuman manis.."abg,ni kan hari istimewa kita.abg pakai la smart2 sikit,mesti nampka lagi hensem!!!...
Dia mmg jenis sempoi pakai apa2,aku ni jenis berhati2 pilih baju dan sgt memilih pilih baju.Sebab tu dia panggil aku datin.aku cakap dengan dia,kalau aku jadi wife dia.aku yang akan uruskan dia dari hujung rambut sampai hujung kaki.aku tak nak dia asal boleh dalam berpakaian.aku nak dia semakin berseri-seri dan smart bila dah jadi hubb aku.Well belum jadi hubby aku yang sah pun,dah keje nanti aku akan makeover dia..yeahhhhh!!!..
(dia kedekut dengan diri sendiri sebenarnya,dgn orana lain dia akan usaha bahagiakan org sekelilingnya)


Tak sangka bulan 7 kenal dengan Muhamad Yazid,bulan 12 bertunang dengan dia.
insyallah..aku dah penat nak bercinta.aku dah bersedia nak bina masjid.takut dosa aku semakin bertambah kalau asik membujang je.Jangan jadikan isu kalau aku tunang/kawin pada usia yang muda.Ok la aku berniat nak nikah,daripada yang dokk mengata aku dah gatal bebenooo,kowg jeles sebenarnya kan..hahahahahaha...mana la nak ada laki suka kalau asik dok ngata orang je..hahahaha..so funny..well,ucaplah alhamdulilah kalau dengar orang ak tunang ke nikah sebab diowg tu nak elak dari berzina or buat yang aneh2..


ok..cukup untuk malam ni aku membebel..tunggu la gambar2 aku tunang nanti yea..
love u!!!








No comments:

Post a Comment