Monday, February 21, 2011

Tidak mudah menjadi seorang pelajar

Assalamualaikum....hye..lama aisy tak update this blog..sorry i have a lot of job..
dalam bulan nie,every week balik jb..so tired la..
balik pun sebab ada banyak hak family nak settle..




Alright,baru-baru ni aisy dah dapat pointer untuk sem2 dan hasilnya sangat menyedihkan..
pointer kali ni memang betul-betul buat air mata ni jatuh..
macam mana tak nangis,kita dah usaha macam nak mati..tapi pointer tak naik..shitt..!!!
bukan senang untuk menjadi seorang pelajar yang mantap..!!
yeaa...is not easy....u all mesti dan wajib study hard!..
dah masuk IPT tak boleh main-main..kalau  nak main-main..nak enjoy je...
better go away la from IPT...IPT untuk orang-orang yang mahu masa depan yang cerah dan indah......right..?
bukan untuk orang-orang yang cuma nak tayang muka..konon nya dah hebat...
adduiii..apa nie...membebel plak..
actually..i want to say something...
tidak mudah mendapatkan mutiara yang betul-betul cantik dan berkilau...
jika mahukannya,usaha sungguh-sungguh...
mutiara yang indah sanagt susah untuk kita dapatkan..
kerana tempatnya sangat dalam...perlukan tenaga 100%....
hehehe......
Semua pelajar di IPT pasti megharapkan setelah tamat belajar...
menjadi seorang graduan...
mendapkana kerja..
kemudian seorang pekerja yang berkaliber..
dapat simpan duit..beli kereta....beli rumah...
woooww!!!!...
sound great....!!!!
i want it...!i want it...!!!



im sure..i can get that....just wait and see...
ya allah.jika ini hanyalah ujian kecil yang kau berikan...
maka berikan lah aku kesabaran untuk meneruskan perjuangan dalam menuntut ilmu ini...
aku hanya mampu berusaha dan berdoa....
dan semua kembali pada mu....
Kejayaan ku ini hanya ingin kuberikan kepada ibu bapa ku..
hanya untuk mereka....
jika aku kecewa,mereka akan lebih kecewa lagi...
tak nak  buat diowg nangis lagi....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


eehhh..emosi nye saya..heheh..tak la..
ok22 whatever la.....aisy rose u must study hard babe.,..!!!!!
yeeaahhhhh..!!!!



ok la...esok22 aisy bebel lagi ehh....
btw,thanks kat darling22 yang follow aisy...mEkaceh yeaaa.....
bLog biase  je nie kot.....ada gak orang follow...mEkaceh lagi....
^_^




ni lagu yang boleh buat aku semangat nak buat kerja....!!!
firework from katy perry....
video


tata everyone...

Monday, February 7, 2011

Sabar salah...tak sabar pun salah...

Assalamualaikum...hye darling22...
hari nie sudah start class after chinese new year...
busy la jalan raya...dengan banjir lagi...
jalan raya pun dah jadi macam pe dahhh...
kopak sne sni...bahaya kat kereta yang lalu...




aku sebenarnye tak nak cakap pasal jalan raya ke pe..
nak cakap pasal hati aku....
susah la lau tak sabar.....
lau dah sabar sangat pun.....asik kene jee..
kene pijak pale..mcm2 laaa...
sakit seewwhhh....
bila kau wat salah...semua nak hentam aku....
tanpa dengar penjelasan aku....
aku jadi tak sabar sebab dah terlalu banyak kesabaran dan kemarahan aku simpan....
sebak simpan lama22 dalam hati....
semua nak salahkan aku..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 kenapa tak nak tau pe yg aku simpan dalam hati niee...
bila aku wat salah,seolah22 besar gleerrrr salah aku.........
sedangkan sebelum nieee,aku tak pernah nak marah22 bLek.....
selalu aku wat tak tau jee..selalu aku tak maek hati......
bila kau wat benda yang sama macam ko wat kat aku or arg lain....
tau pLak ko marah kat aku......macam tu gakkk gn aku..tp aku wat tak tau jee blerr ko wat..
aku malas nak pkir..
banyak kali ko wat...
aku bru sekali jee wat mcm tuu....tp ko pnye bising mcm salah aku dah mcm ada list 100 helai....




adil ke mcm nieee.....npe x nak dengar penjelasan aku....
semua nak marah aku...
kenapa dari dulu sampai skunk..
salah aku mcm besar sgt22222222222.......
pleeeezzzzz laaaa......
tolong berlaku adil....




sorry to say like that....
dah laaaa..aku cakap pun tak gne....
x pe la...mungkin aku mmg kene selalu sabar....
walaupun org tak nmpak sabar aku tuuuu...
mEkaceh...

Sunday, February 6, 2011