Friday, December 24, 2010

Makan sate jawa...yUmmyyyy..!!!

Assaamualaikum........hye..hye...hye....

Hari ni mood ais sangat baik.....hehehe...sbb tadi malam my cOmot call lama sangat..
macam22 dia membebel..hahaha...rindu kamu la cOmot....x sabAr tunggu ahad nie..
planning nAk gie tAman bUnga kat muziUm jOhor tuu..
the pLace very nice...thAt y nAK ajak cOmot sy gie sne....
nanti dah kat tAman bUnga sne..aisy nak cerita banyak pasal diri aisy..
maklum la..aisy niee baru lgi dengan dia..so banyak lagi yang dia tak tau tentang aisy...
i lOve my cOmot...~~~~




haaaa...actually aisy nak cerita hari khamis semalam aisy makan sate jawa kat larkin..
tempatnye kat foodcourt..
orang yang berniaga sate jawa niee..orang jawa indonesia.
harga sate tuu punn murah jekk...satu cucuk 50sen...and kuah nye kuah kicap..
siap ada kacang yang dah hancur..ada bawang sikit.and ada bawang goreng.tapi dalam kicap tuu ada sambal sikit..so kicap yang lemak22 manis tuu jadi pedas sikit......
yummmyyy..!!..sedap sgt..!!!
memang lain macam sate frOm malaysia..hehe..
kalau sate malaysia kan sambal kacang manis kann..and ada timun sikit...





 niee sate jAwa.....yUmmyy..!!!!



tapi aisy lagi suka sate jawa laa..
sebab pedas2 manis sambal kicapnye...lagi satu boleh mam gn nasi taww..
errmm..memang kenyang la jawapnye...and aisy punn mam bAkso..
dalam bakso tuu ada bebola daging yang dibuat sendiri oleh pemjualnya...
haaaa...macam ne la tak sedap..semua buat sendiri taww..
dalam kuah bakso tu pun ada mee and sayur kobis..
sedapp glerrrrr!!!...
sape yang tahan pedas tuu boleh la tambah sambal banyak22....





  nie bAkso yeaa anak22.....




kedai sate makcik and pakcik tu punn ada jual mee soto..nasi soto...
ikan pecel..semua makanan frOm indOnesia...
aku suka makanan indonesia sebab..errmm...satu sedap...
lagi satu sebab bahan-bahan yang digunakan asli..hehe..
lagi pun aku nie keturunan asli jawa indonesia..so darah jawa memang pekat dalam diri aku...
cuma satu jekk makanan indonesia yang aku tak makan....ialah..
ikan asam..or singgang....eiihh..
tak elhh telan laaa...hahaha..


nie air keLapa mUda yang adik aisy ordEr......hahahaha!!...
x hAbis gakk die minum....hampehhhh la ko dek...



adik aku plak suka minum air kelapa...
selera dia besar...kalau gie kedai makan...mesti order makanan yang mewah22 sama juga macam 
order air....see...nak order air kelapa yang asli...
aduuii....kalau kau la malas nak korek22 isi kelapa tuu..
aku lagi suka order apple juice or orange juice..simple..



haaa,...dah setengah jam kat kedai sate tuu..akhirnye sate 20 cucuk 
yang dimakan oleh aku,ibu gn adik aku habis....cuma kuah nye ajee yang tAk larat nak diteLan...
hehehe.......bLek2 umah jekk aku mAkn sate tuu lgi..
bUngkus utk ayah aku.....mcm ne la tak gmOk yunnkk oii.....hehehe....


yesss..habis jgakk!!!!!...............





aku memang suka makan....lepas nie macam nakcari ikan bakar yang sedap...
tapi kat mana ehh..??
kalau sape2 tau..please inform aisy..nak kat area Jb jekk la..
tak yahh jauh22...k...

k laa..chOw dulu....tata...mmuahhss!!

No comments:

Post a Comment